<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/plusone.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d3265229147195010758\x26blogName\x3dIMANMAL\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttp://imnmlhh.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://imnmlhh.blogspot.com/\x26vt\x3d5725033192637128348', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>


status(23APR17): i need darlwis right now
QUOTES OF THE DAY:





recent update :
Hati
written on Thursday, January 30, 2014 @ 9:00 PM ✈

Greeting Text

Kadang-kadang terfikir, "aku tak rasa bahagia ke?". Sebab tiap kali tengok kebahagiaan orang dekat mana-mana, aku rasa kecil. Rasa kosong. Entahlah. Aku syak aku ni mengidap penyakit "hati". You know what i meant. HATI. Astaghfirullah.

Ya Allah, jauhilah diriku dan segala yang bersamaku dengan perasaan hasad dengki dan membenci antara satu sama lain. 
Aku tak pasti dengan hati aku. Aku tak pasti apa yang aku rasa sekarang ni Ya Allah. Otak tak bermaya nak berfikir. Bercelaru. Kadang-kadang air mata turun tanpa aku mintak. Apa susahnya masalah hati ini Ya Ilahi. Pertama kalinya, aku terfikir yang aku sudah tak berfungsi. Akal aku tak mampu berfikir sebaiknya macam selalu. Kebahagiaan bukan boleh dilihat melalui mata kasar. Aku sendiri faham konsep tu. Tapi hati aku ya Allah, hati aku. Seperti dah rosak sebahagiannya. Kebahagiaan aku mungkin belum secukupnya terhadapMu. Mungkin aku masih hambaMu yang jahil & tak berguna. Aku masih jauh dariMu Ya Allah.

Tapi hati aku memang sentiasa sedih & seakan nak memberontak melihat kebahagiaan semua orang. Dan aku terfikir semula "Masih tak bahagiakah aku?". Bagi aku, mungkin kebahagiaan tu ada, cuma yelah. Dari segi rohani belum cukup. Hmmm. Kuatkan aku ya Allah. Aku mengaku, kadang-kadang masih rasa kosong dalam hati walaupun orang yang aku sayang sentiasa ada dengan aku. Pokok pangkal, hati. Hati aku macam dah rosak. Rosak.

Lagi sekali, aku terfikir. Dari aku duduk diam sementara nak tunggu waktu zohor kejap lagi. Baik aku google sesuatu yg dapat membantu aku, Insyaallah. Dan ...aku dapat ini.

http://www.usahataqwa.com/rohaniah/cara-cara-memimpin-hati

Insyaallah.


0 comment[s] | back to top






© 2012 - Layout created by Afeeqah.
Do you know ? Honesty is the best policy in life